0
איך לבחור חברה לאחסון אתר האינטרנט?

איך לבחור חברה לאחסון אתר האינטרנט?

בחירת חברת ההוסטינג הנכונה לאחסון אתר האינטרנט, יכולה להיות ההחלטה הקשה והחשובה ביותר העומדת בפני מפתח האתרים או מנהלי אתרי אינטרנט.

הדרך הנכונה ביותר להגיע להחלטה נבונה היא לכתוב רשימת דרישות שבהם צריכה לעמוד החברה. דרישות אלו יכולות לכלול טווח תקציב כספי, מהירות הגישה לאתר, פלטפורמת השרת ועוד….

מרגע שהרשימה קיימת ומובנת ניתן יהיה לאתר את שירות ההוסטינג (אחסון אתרים) האידיאלי לאתרך, להלן מספר נקודות חשובות שחייבות להיכלל בדרישות של כל אתר:

פלטפורמת ההוסטינג

Linux או Windows? מפתחים נחבטים כבר שנים על קבלת החלטה זו, אין המאמר מתכוון לתהות על השאלה מה יותר טוב, קיימת דעתי האישית שלא רלוונטית לצורך העניין, לשני הפלטפורמות יש את היתרונות הברורים שלהם , במה לבחור תלוי בשפה בה פותח אתר האינטרנט.

אם האתר נבנה ב- HTML פשוט, אולי פה ושם מספר ג’אווה סקריפט ופלאש הרי שאין שיקול יותר מאשר להטיל מטבע.

השיקול וההחלטה לגבי הוסטינג תופסים מקום בהתאם לאפליקציות צד שרת שרצות באתר.

אם נעשה פיתוח PHP עם MYSQL או PERL הרי שקרוב לוודאי אחסון לינוקס הינה האופציה הנכונה למרות שקיימים שרתי Windows עם תמיכה ב- PERL או PHP.

אם מתוכנן פיתוח מבוסס ASP או NET, אז אחסון אתרים windows תהיה ההחלטה הנכונה.

בחירת חברת אחסון

החברות הגדולות עם המוניטין או הקטנות עם המחיר?

עם כל כך הרבה ספקיות גלישה ( ISP – Internet Service Provider) אפשר יהיה למצוא כמעט כל פתרון אינטרנט אפשרי, חלק מהחברות יאפשרו פתרונות חלקיים כגון תיבות אימייל, שמות דומיין וכו’, בעוד אחרות יציעו פתרונות מלאים ללא צורך בגיוס מספר ספקים.

נכון אמנם שתמיד טוב ללכת עם “הגדולים” אך במקרה זה אהיה חייב לקבל זאת בהסתייגות.

באופן מפתיע תגלו שמהירות טעינת דפי אתר האינטרנט איטית ממהירות ספקיות התקשורת הבינוניות והקטנות וזאת עקב העומס הרב במשתמשי הגלישה הביתית ואכן יהיה ניכר בירידה משמעותית במהירות טעינת אתרי האינטרנט בשעות העומס.

בנוסף ספקיות האינטרנט אינן מתמחות בשירותים מקצועיים כמו הוסטינג ותגלו חיש מהר שרמת השירות אינה גבוה בהמעטה

שטח דיסק \ תעבורת נתונים \ תיבות אימייל

תיווכחו לגלות כי אופן התמחור של חבילות האחסון השונות, לרוב תלוי בנפח שטח הדיסק, תעבורת הנתונים, מס’ תיבות הדואר האלקטרוני ותוספות רבות אחרות, לכן מומלץ להבין בדיוק את הצורך שלכם ושל אתר האינטרנט בכל אחת מתוספות אלו.

רוב חבילות ההוסטינג מקנות נפח דיסק מינימלי שיכול לספק את רוב אתרי האינטרנט הקיימים היום.

שרתי אחסון אתרים

מרבית ספקי ההוסטינג נוהגים להגביל בתעבורת הנתונים ולכן במידה וצפוי לאתר מספר מבקרים רב או שאתר האינטרנט ייאפשר הורדה של קבצים כגון MP3 וסרטונים, הרי שחובה לקחת נתון זה בתור שיקול בבחירת החבילה וההוסט המתאים.

חבילות האירוח כמעט תמיד מגבילות במספר תיבות הדואר האלקטרוני ומחייבות בתשלום נוסף על כל הוספה של חשבון אימייל מעבר למכסה שנקבעה.

במקרים אלו לחברות שמעסיקות למעלה מ- 200 עובדים מן הסתם יאלצו למצוא לעצמם פתרון אחר ואולי אף עצמאי.

דברים נוספים שחייבים להילקח בחשבון

Uptime

כמעט כל חברות האחסון מוכנות להתחייב לנגישות של השרתים ב- 99% מהזמן, באם אתה מתכוון להעלות פורטל או אתר רווחי, למטה מאחוז זה לא תוכל לאפשר לעצמך, דאג לבקש מספרי טלפון של אנשי קשר אצל לקוחות קיימים ולתחקר אותם בנושא שביעות הרצון מהשירות.

השרתים מייצרים Log Files

אלו אותם קבצים שבסופו של דבר יאפשרו לכם לנתח את הנתונים הסטטיסטים ולקבל דו”ח תנועה של גולשים באתר האינטרנט שלך, דאגו לוודא שההוסטינג נותן לכם תוכנת סטטיסטיקה לתרגום בצורה גרפית של אותם קבצי לוג .

כערכי מוסף נוספים

דאגו לשאול את חברת אחסון אתרים האם קיימים סקריפטים מסוימים שכבר מצויים על השרת או קומפננטות מותקנות כגון אובייקטים לשליחת אימייל או העלאת קבצים.

דאגו לוודא מי “השכנים” שלכם, אחרי הכל באותו שרת חברות ההוסטינג קובעות לעצמן מדיניות עד כמה אתרים שונים להקים על אותו מחשב, מספיק שאחד השכנים משתמש לא נכון במשאבים או כותב קודים שגויים הדבר יגרום להאטה ואף תקיעה של השרת כולו.

חישבו מי הקהל שלכם, במידה ואתם פונים לגולשים מאירופה או מארה”ב אין לאתר שלכם שום סיבה מוצדקת להתאכסן בארץ. הגולשים יסבלו מגלישה איטית וזמן ארוך יותר של טעינה לדפי האתר.