0
וירטואליזציה בעולם שרתי האינטרנט

וירטואליזציה בעולם שרתי האינטרנט

מטרת המאמר הבא הינה לחשוף את הקוראים למגוון האפשרויות והיתרונות הגלומים בהשכרת שרת וירטואלי VPS לצרכי איחסון ותפעול אפליקציות ומערכות שונות בסביבת האינטרנט. על ידי שימוש בשרת וירטואלי VPS, כפי שיוסבר להלן, יכולים כיום גם עסקים קטנים ובינוניים ליהנות מיתרונות מהם כבר נהנים עסקים גדולים ומובילים היום בתחומי התקשורת, פיננסים, אינטרנט ועוד.

שרת וירטואלי VPS יכול לשמש כשרת לאפליקציות ומערכות שונות, שרת לצרכי בדיקות QA, לצרכי הדגמת מוצרים DEMO וכיוב’. בזכות היכולות הטכנולוגיות המוטמעות בו וגמישות בהפעלה הולך והופך הפתרון הזה לנפוץ ביותר.

וירטואליזציה מהי?

המשמעות של מכונה או שרת וירטואלי (virtual machine) הינה הפעלת מספר סביבות עבודה במקביל על גבי שרת בודד. על גבי אותו שרת ניתן להתקין מספר מערכות הפעלה, שכל אחת מהן תפעל כסביבת מחשוב עצמאית, על גבי מחיצה עצמאית (Container) ותישלט בצורה מלאה ע”י המשתמש. הסביבות הפועלות על גבי השרת יכולות להיות הטרוגניות, Windows או Linux ופועלות בהפרדה גמורה מהמשתמשים האחרים על אותו שרת.

בעולם קיימות מספר טכנולוגיות אלטרנטיביות להפעלת שרתים וירטואליים VPS:

  • על בסיס חומרה וירטואלית.
  • על בסיס מערכת הפעלה וירטואלית.

Virtuozzo: פתרון טכנולוגי מוביל לשרת וירטואלי

חברת אינטרויז’ן מקבוצת אינטרספייס מתמחה במתן שירותי קניית דומיין, איחסון ושירותי ערך מוסף בסביבת האינטרנט. החברה מתפעלת חוות שרתים עצמאית, הכוללת קישור ישיר לצומת האינטרנט הישראלי (IIX) ומעניקה שירותים מקצועיים לעשרות אלפי לקוחות בארץ ובעולם.

אינטרויז’ן מתמחה בפתרונות וירטואליזציה בשרתי אינטרנט, תוך שימוש במוצר Virtuozzo של חברת Parallels, המבוסס על וירטואליזציה ברמת מערכת ההפעלה. Virtuozzo הינו פתרון טכנולוגי מוביל, ההולך וצובר תאוצה ונמצא בשימוש אצל מאות לקוחות בארץ ומעל חצי מיליון התקנות בעולם כולו. למוצר מספר יתרונות על פני מוצרים מתחרים (דוגמת VMware), משום שהוא מאפשר ניצול אופטימלי טוב יותר של משאבי החומרה של השרת ואינו מצריך התקנות ורישוי נוסף של סביבות ותוכנות לכל מחיצה (Container) המוקמת על גבי השרת. עובדה זו מביאה להתיעלות טכנולוגית ולחסכון כספי ניכר בתשלומים על רישוי ודמי תחזוקה (TCO).

וירטואליזציה בעולם שרתי האינטרנט

על ידי שימוש ב- Virtuozzo ובעזרת שיתופי פעולה עסקיים התאימה אינטרויז’ן מספר פתרונות של “שרת ב-5 דקות”, הזמינים למגוון רחב מאוד של יישומים ומשתמשים, בסביבות עבודה מרובות:

Windows VPS, Linux VPS, Drupal VPS ועוד

שרת וירטואלי מבוסס מערכת הפעלה Linux, למשל, ניתן לקבל את כשהוא מותקן ומובנה עם מערכת הפעלה Fedora או CentOS או Debian או RedHat.

פתרון אחר בתחום, שצובר תאוצה אף הוא, הינו שרת וירטואלי, עליו מותקנת מערכת ניהול תוכן מסוג Drupal, המכונה Drupal VPS ומשמש לבניית קהילות ואתרי תוכן באינטרנט.

באופן דומה ניתן להעמיד סביבות ושירותי ASP מובנים של CRM, דואר אלקטרוני ועוד ולאפשר ללקוחות פוטנציאליים להיחשף למוצר או לפתרון של החברה על ידי הורדה או התקנה של המוצר בסביבת עבודה שהוגדרה מבעוד מועד.

תכונות שרת וירטואלי (Virtual Server)

  • >פועל בצורה דומה ל שרת ייעודי עצמאי.
  • יש לו כתובת IP משלו, שירותים טבלאות וניתובים משלו.
  • מחזיק קונפיגורציות של מערכת הפעלה ויישומים משל עצמו.
  • מחזיק ספריות מערכת משל עצמו שניתן לעדכנם.
  • מאפשר להוסיף, לשנות ולמחוק קבצים של root או administrator.
  • מאפשר התקנה של יישומי משתמש או מערכת.
  • מאפשר ניהול, שינוי או מחיקה של משתמשים והרשאות.

השימוש ב-VPS מאפשר ניצול נבון יותר של משאבים והתיעלות, המביאה לחסכון בהוצאות על רכישת שרתים, הוצאות תחזוקה, הוצאות חשמל לתפעול שרתים וקירורם, הוצאות שכירת חוות שרתים ועוד.

הפתרון המוצע כיום למי שזקוק לאחסון שרת חזק ועצמאי הוא רכישה או השכרה של שרת ייעודי. פתרון זה עשוי להיות יקר, תוך שהוא מחייב את המשתמש להתחייב לתקופה ארוכה ולשאת בעלויות גבוהות בגין שדרוגי חומרה ותוכנה חוזרים ונשנים, על מנת לצעוד יחד עם קצב ההתקדמות הטכנולוגית ולהפעיל פתרון חזק ומהיר לאורך זמן.

שרת וירטואלי פרטי (Virtual Private Server) בא לענות על הצורך הזה, תוך שהוא מאפשר למשתמשים פתרון שעלותו נמוכה יותר בהשוואה לשרת ייעודי, הנותן יכולות טכניות, גמישות ואפקטיביות ברמה גבוהה. שרת וירטואלי ניתן להשכרה לתקופת ניסיון בת 30 יום, על מנת לחשוף את המשתמשים הפוטנציאליים ליתרונות הגלומים בשימוש בו.

יתרונות שרת וירטואלי VPS

  • מבוסס על טכנולוגיית OpenVZ.
  • המוצר זכה בפרסים רבים ובהכרה בינלאומית מפי גרטנר, אינפו-וורלד ואחרים.
  • מעל חצי מליון התקנות בעולם הפועלות ביישומים אמיתיים.
  • השרות ניתן על פלטפורמת WINDOWS וגם LINUX
  • ניתן לשלב מערכות לינוקס מסוגים שונים, כגון: Debian, Fedora, RedHat, SuSe, CentOS.
  • כל שרת וירטואלי פועל כשרת יעודי מלא ומאפשר להפעיל אפליקציות ותוכנות ייעודיות באופן מלא ועצמאי.
  • גישה ושליטה מלאה לשרת ושימוש בכלים אדמינסטרטיבים לניהול הגדרות השרת.
  • פתרון מאובטח, שאושר ע”י Verisign
  • קריסה או נזקים הנגרמים ע”י משתמש מסויים, לא משפיעים על סביבות וירטואליות אחרות הפועלות על אותו השרת.
  • עלויות נמוכות מאוד ביחס לרכישה או השכרת שרת ייעודי.
  • חסכון בעלויות תחזוקת שרת יעודי.
  • ניידות – ניידות בהעברת איחסון משרת VPS אחד לשרת VPS שני.

אבטחת מידע בשרת VPS

שרת VPS מאופיין ברמת אבטחת מידע טובה. בשרת קיימת הפרדה בין המחיצות המייצגות לקוחות שונים, כך שכל לקוח מנהלת את הסביבה שלו בלי זיקה וקשר לסביבה של הלקוחות השכנים לו.

חדירה לאחד ה-VPS השכנים אינה מפריעה לפעילות VPS שכן. המוצר Virtuozzo נבדק ואושר על ידי חברת Verisgn, שהיא הגוף המוביל בתחום אישור אבטחת מידע לשרתי אינטרנט. מאחר שללקוח יש כתובת IP יחודית וכן יש לו שליטה לגבי הרשאות משתמשים והתקנות בשרת הוירטואלי שלו, הוא יכול לנהל את המערכת והמשתמשים ברמת אבטחת מידע גבוהה, כאילו ניהל שרת יעודי משלו.

עלויות

מחירי השרתים הוירטואליים מושפעים מרישוי מערכת ההפעלה (Linux או Windows) המותקנת על גבי המחיצה ומגודל החבילה, המובע בפרמטרים של שטח דיסק, זכרון ו-CPU Power (החלק היחסי בזכרון השרת המוקצה ל-VPS). המחירים מתחילים בסך $39 לחודש, לחבילת לינוקס בסיסית ו$49 לחודש להשכרת שרת Windows VPS בחבילה הבסיסית.

חברת אחסון אתרים אינטרויז’ן, מקבוצת אינטרספייס בע”מ, הינה החברה הראשונה והיחידה בישראל המאפשרת השכרת רישיונות של תוכנת שרת וירטואלי Parallels Virtuozzo, על בסיס חודשי.

קראו עוד על – שרתי לינוקס