0
מחשוב ענן וחוות השרתים הוירטואלית

מחשוב ענן וחוות השרתים הוירטואלית

המעבר למחשוב ענן והשכלולים הטכנולוגיים הנובעים מכך, משנים את פני חוות השרתים בעולם. אם זה הגדלת הצפיפות בחוות השרתים וניהול אנרגיה חכם או אם זה המעבר לניהול מודולרי ומשולב של רשת תקשורת שרתים ואחסון במודל ענן. לפי מחקר של סיסקו, עד 2018 78% מהמשאבים בחוות השרתים בעולם יוקצו לטובת שירותי ענן.

משאבי חוות השרתים בעולם יגדלו בקצב מואץ של 14% בשנה כאשר החלק היחסי המוקצה לטובת שירותי ענן ילך ויגבר. בשנים אילו שירותי חוות השרתים המסורתיים ילכו ויקטנו בקצב של 2%- בשנה בעוד קצב התפתחות שירותי מחשוב ענן בחוות השרתים יגדלו בקצב של 24% לשנה.

כתוצאה מכך כח המחשוב בחוות השרתים צפוי להכפיל את עצמו עבור כל השירותים, בעוד החלק היחסי של שירותי מחשוב ענן משלש את עצמו באותו הזמן, כפי שניתן לראות בציור הבא:

תחזיות מחשוב הענן

שירותי מחשוב ענן ציבורי יגדלו בקצב גבוה יותר מהענן הפרטי ויגדילו את חלקם ב 2018 מסך שירותי הענן מ 22% ל 31% כאשר שיעור הצמיחה השנתי הוא 33%. החלק היחסי של שירותי “תוכנה כשירות” (SaaS) צפוי לגדול מ 41% ל 59% וזאת על חשבון שירותי תשתית כשירות IaaS 28% ופלטפורמה כשירות PaaS 13%.

תעבורת הרשת לכל שירותי הענן תגדל ב 23% שנתי ותגיע לסך של 78% מכל תעבורת חוות השרתים ב 2018.

עוצמת המחשוב תגדל ב 50% לכל שרת פיזי, מה שימתן את הגידול בכמות השרתים.

הגידול המשמעותי ביותר בשירותי הענן יהיה בתחום אחסון בענן הציבורי ובמיוחד בשימוש של סמארטפונים ומחשבים ניידים אחרים. בתחום זה צפוי גידול מרשים של 450%.

האתגר וההזדמנות

בשנים הקרובות אנו צפויים לגידול משמעותי בתעבורת נתונים מחוות השרתים בעולם ובמיוחד בכל הקשור לשירותי מחשוב ענן. האתגר וההזדמנות מונחת לפתחן של החברות אשר ישכילו להתחדש בחוות שרתים וירטואליות המממשות פתרונות המאפשרים את הגידול המהיר, היעיל והגמיש של שירותי ענן זאת באמצעות אימוץ של ציוד ואפליקציות המאפשרות נגישות לאפליקציות בכל מקום ובכל זמן ברשת האינטרנט.

אינטרספייס וחברת הבת InterVision מאמינה בפיתוח תשתיות מחשוב ענן, ובתפישת חוות השרתים הוירטואליות. לכן אינטרספייס בחרה בפתרון המחשוב המאוחד (Unified Computing) החדשני של סיסקו, המאפשר את המעבר לחוות שרתים וירטואלית ובמיוחד את האינטגרציה המלאה עם מערכות ענן אצל בית הלקוח וגם עם מרכזי מחשוב ענן בעולם בצורה שקופה וניידת תוך שילוב בין שירותי ענן פרטיים וציבוריים (InterCloud).

אולי יעניין אתכם לקרוא על – סוגי מחשוב ענן