0
מה בין מחשוב ענן ושרת ‏VPS?

מה בין מחשוב ענן ושרת ‏VPS?

מחשוב ענן היא הגדרה צעירה יחסית, קסומה משהו, ולכן היא נתפסת כמשהו זוהר, מתקדם ‏ועתידי.

בעצם, שתי המילים “מחשוב” ו-“ענן” כוללות שילוב ואיחוד של כל עולם המחשבים עם כל ‏עולם תקשורת הנתונים.

כל רשת פרטית של 2 מחשבים הופכת להיות סוג של מחשוב ענן ‏פרטי להבדיל ממחשוב ענן ציבורי בו ניתן לגשת לאותם מחשבים מכל נקודה בענן האינטרנט.

‏עקב ההגדרה הרחבה של מחשוב ענן והכוללת את שתי העולמות המחשוב והתקשורת ביחד, ‏נוטים לחלק את מחשוב הענן לסוגים שונים:

  1. תוכנה כשירות.
  2. תשתית כשירות.
  3. פלטפורמה כשירות.
  4. לאחרונה גם אחסון מידע כשירות.

‏החיבור בין עולם המחשוב לעולם התקשורת נעשה בשנים האחרונות מאד טבעי ואינטגרטיבי וזאת ‏עקב התפתחויות טכנולוגיות שיצרו את הקשר הבלתי ניתן להפרדה בין מערכות ההפעלה לבין ‏מערכות התקשורת.

שרת ‏VPS‏ נולד בעצם לפני 13 שנים כמוצר המאפשר לייעל ולהביא לחסכון בתשתיות מחשוב ‏ותקשורת.

המוצר הראשוני, אפשר שמוש במחשב פיזי אחד כפלטפורמה למספר מערכות הפעלה ‏המחלקות בניהן את המשאבים הפיזים של אותו שרת, וכל שרת וירטואלי מתנהג כשרת עצמאי ‏לכל דבר ועניין.

המוצר באותו זמן היה בשמושם הבלעדי של מספר חברות הוסטינג ונמכר כשירות ‏בלבד ולא כמוצר מדף.

‏עם השנים מספר חברות תוכנה השכילו להבין את הפונציאל העסקי ופיתחו מוצרי מדף לניהול ‏שרתים וירטואלים כמוצר תוכנה יציב ואמין המותאם לשמוש במערכות ארגוניות קריטיות.

למוצר ‏נוספו תכונות נוספות בניהן האי תלות המוחלטת של כל יחידת מחשוב וירטואלית בחומרה עליה ‏היא מופעלת כך שהשרת הוירטואלי יכול לעבור בזמן קצר מסביבה אחת לשניה וממקום גיאורפי ‏אחד לאתר גיאוגרפי אחר.

‏בנקודה זאת, החלה החדירה המשמעותית של השרתים הוירטואלים לתוך יחידות המחשוב של ‏הארגון ולא רק כשירות אירוח באינטרנט.

היחידות הוירטואליות המשולבות עם פתרונות תקשורת ‏נתנו את השילוב התשתיתי המנצח הנקרא מחשוב ענן. כל יחידה וירטואלית אינה תלוייה לא רק ‏בשרת פיזי מסויים, היא יכולה להתקיים בכל נקודה בענן האינטרנט.

‏ברשת נמצא ערב רב של ספקי שירותים שיכנו את שירותי הענן שרת ‏VPS‏ או שרת ענן, וקשה ‏מאד להבין מה ההבדלים בניהם ומה מקבלים ברמת השרת ובטח לא ברמת התשתית.

ומה בInterVision?

באינטרויז’ן מקבוצת אינטרספייס, אנו מתרכזים במתן שירותים לעסקים על תשתיות בישראל. ‏חוות שרתים שבבעלותינו עם רוחב פס של ‏Gbps‏ 20 לאינטרנט גם ב-IPv4 וגם ב-IPv6, מאפשרת לנו להיות מספר אחד ‏באמינות במהירות בפתרונות אבטחה ובמחיר.

אנו מציעים בישראל שתי סוגי שירותים שונים:

  1. שרת ‏VPS.
  2. שרת ענן.

שרת‏ VPS באינטרויז’ן מהיר במיוחד הודות לכונני SSD.

הוא שרת וירטואלי בודד המיועד בעיקר כפתרון לאתרים ואפליקציות ‏אינטרנטיות שהם באופיין שידרוג מאחסון אתרים שיתופי.

ה-‏VPS משתמש בטכנולוגיית ‏Parallels המבוססת על וירטואליזציה ברמת מערכת ההפעלה. יתרונו הוא במחיר זול יחסית, ביצועים ‏משופרים וניהול פשוט ונוח דרך ממשקי ווב גם ברמת השרת וגם ברמת ניהול אתרים.

שרת ענן הוא פתרון מערכתי יותר המכוון לשירותי ‏IT‏ ומערכות מורכבות, ומבוסס על טכנולוגיה ‏מחברת ‏VMWare כאשר הוירטואליזציה מתבצעת ברמת החומרה.

יתרונות פתרון הענן ‏באינטרויז’ן מאפשר שילוב בין מערכות הפעלה וינדוס ולינוקס, מערכות כפולות של חומרה ‏לאמינות ושרידות גבוהים ביותר, הפרדה רשתית לשיפור אבטחת מידע, העתקה מהירה וניידות ‏השרת מסביבה פיזית אחת לאחרת במיוחד במקרי התאוששות מאסון.