0

שרת וירטואלי SSD – מחשוב עם עוצמה

במסגרת מאמצנו לספק ללקוחותינו מחשוב עם עוצמה, לספק שירותי אחסון אתרים ומחשוב המהיר והאיכותי בישראל, פיתחנו את המוצר החדש והמשודרג – שרת וירטואלי SSD.

מרכיבי העוצמה בשרת

מרכיבי העוצמה בשרתים וירטואלים אינם ברורים דיים למקבל השירות, ולא תמיד יכול מקבל השירות לדעת מה בעצם הוא מקבל. אותם מרכיבים בחומרת השרת האחראים לביצועים, מתחלקים לשלש קטגוריות עקריות.

  1. מעבד– סוג, מספר קורים ותדר
  2. זכרון– גודל ומהירות
  3. אחסון– רוחב פס וכמות קריאות או כתיבות לשנייה

מבין שלשת המרכיבים שצויינו, ברוב המקרים צואר הבקבוק ומה שיקבע את עוצמת המחשוב יהיה מהירות הקריאה והכתיבה לדיסק או למערך האחסון.

שרת וירטואלי SSD

White SSD card icon isolated on white background. Solid state drive sign. Storage disk symbol. Orange square button. Vector Illustration

מערכי אחסון

בראש ובראשונה תצורת מערך האחסון תהיה הגורם המשפיע ביותר. במערך מסוגDAS ‎ שהוא גם הפשוט יותר נקבל את הביצועים הגבוהים ביותר זאת מכיוון שיחידת האחסון והמעבד נמצאים על אותה פלטפורמה. אומנם, בצורה זאת העלות תהיה גבוה יותר (בסביבה מרובת שרתים) ומסבכת את התחזוקה אך מביאה ‏בסופו של דבר לביצועים גבוהים יותר מכל מערך ‏‎ SAN ‎או ‏NAS.

שרת וירטואלי המחובר למערך אחסון עוצמתי מבית EMC או נטאפ בחיבור דרך קווי iSCSI איטיים יביא לביצועים ירודים, זאת למרות הביצועים הגבוהים של אותו מערך אחסון עצמו.

גורם נוסף המשפיע על ביצועי המערך הוא מספר הדיסקים במערך והקונפיגורציה שלהם: לדוגמא רייד 5,6,10

הגורם הבסיסי לרמת הביצועים הוא סוג הדיסק. דיסקים SSD הם המהירים ביותר, אח”כ דיסקים מסוג SAS והאיטיים ביותר הם דיסקים SATA. (ראה מאמר: למה דיסקים SAS ולא SATA )

אינטרויז’ן לא רק שמבססת את מערכי האחסון שלה על כונני SAS לקבלת אמינות וביצועים גבוהים, לכל שרת וירטואלי לינוקס או ווינדוס הוספנו כאמור דיסקים איכותיים ומהירים SSD מבית HP.

תוספת SSD למערך אחסון

לשרתי VPS החדשים הוספנו דיסקים SSD מהירים ואמינים בנוסף למערך רייד 6 מבוסס דיסקים SAS. את הדיסקים SSD הוספו לא כחלק ממערך האחסון אלה כחלק ממנגנון הקש של בקר האחסון. בצורה זאת אנו מקבלים שרוב האינפורמציה הנשלפת מהדיסקים בעצם נשלפת מתוך כונני ה SSD.

קצת נתונים אמיתיים להמחשה מתוך שרתים המשרתים כרגע את לקוחותינו. להלן סטטיסטיקה על פני מספר חודשים לגבי שרת וירטואלי ווינדוס שלנו:

SmartCache Statistics

Read Cache Hits 44117577

Read Cache Misses (Total) 6128864

Read Cache Hit Rate 88%

זה אומר שמתוך 44 מליון בקשות לקריאה 88% נקראו מדיסקים SSD מה שאומר שלקוחותינו נהנים מביצועים חסרי תקדים אם זה בקריאת קבצים או בשאילתות וחיפושים בבסיסי נתונים.

מילון מונחים

  • DAS – Direct-Attached Storage
  • ‏NAS – Network-attached storage
  • SAN – Storage Area Network