0
הקשר בין חברת שרתים לבין קידום אתרים SEO במנועי חיפוש

הקשר בין חברת שרתים לבין קידום אתרים SEO במנועי חיפוש

מוצג

רובנו היום מודעים לתחום קידום אתרים SEO במנועי חיפוש. אולם, רבים מאיתנו עדין לא מבינים מה ההקשר בין הליך קידום אתרים לבין המקום שבו האתר מאוחסן. ניתן לומר שיש משמעות רבה לקשר ביניהם.

מה הגורמים המשפיעים במקום שבו האתר מאוחסן?

כל שרת מחזיק בכתובת IP ייחודית. ניתן לומר שזו “תעודת הזהות” שלו. בשרת הייעודי, או ה-VPS, באותה הכתובת יכולים להיות מאוחסנים מספר רב של אתרים, למשל 250 אתרים, וזה די נפוץ. אולם, אפשרי שבשרת שבו האתר שלנו מאוכסן, למשל x.co.il, יישב אתר y.com העוסק בתוכן הקשור להימורים או כל תוכן אחר שגוגל ממש לא אוהבת.

ניתן לומר שגוגל תתייחס לאתר שלנו בצורה פחות חיובית ויהיה קושי בהליך הקידום. גוגל בדרך כלל לא מראה או מצביעה על הסיבה לעיכוב הקידום האורגני, אך היא כן תגרום לעיכוב הקידום מול מיקומים של מילות מפתח שאותם אנו נקדם. יש לשים לב – מדובר בקידום אורגני ולא קידום ממומן PPC/CPC.

איך SEO בא לידי ביטוי?

הדבר המתסכל יותר הוא שיכול להיות שקידמנו אתר מספר חודשים ואנו לא רואים קצב שינוי במגמת ההתקדמות שלו במיקומים.

אנו לא מבינים מהו הגורם המעכב, עד שמסתבר שמדובר בגורם של אתרים שכנים של תוכן “לא טוב” שגוגל לא אוהבת. ניתן לומר שקידום אתרים אורגני הוא בעצם סוג של אופטימיזציה המעלה בקנה אחד את אופן הרלוונטיות של התוכן באתר שלנו מול מונחי החיפוש שהגולשים מחפשים ברשת.

הקשר בין חברת שרתים לבין קידום אתרים SEO

איך מתגברים על הבעיה בצורה אלגנטית?

ראשית, ישנם מספר פתרונות שכדאי להיות מודעים אליהם. הפתרון הראשון הוא לקנות שטח אחסון עם כתובת IP נפרדת לאתר שלנו.

הפתרון השני הוא לרכוש שטח אחסון על שרת מול כתובת IP משותפת להרבה מאוד אתרים שיושבים על אותה הכתובת, אבל תמיד לבדוק האם ישנם אתרים שלא עומדים בדרישות מנועי החיפוש, כך שלמרות שהם על אותה כתובת ה-IP שלנו, הדבר לא יעכב את הקידום האורגני שלנו.

אז מה עושים מנועי חיפוש בעצם?

ניתן לומר שמנועי חיפוש הם בעצם סוג של דפדפנים שגולשים באתר שלך ובודקים כל מיני פרמטרים, כמו זמן טעינת האתר, כמות שגיאות 404, הפניות 301, הפניות 302, הפניות קנוניקל 8- ועוד.

מנועי חיפוש בודקים את רמת רגישות מילות מפתח באתר, מיהם האתרים המקשרים (פרופיל קישורים) וכמובן את כתובת ה-IP שבה האתר מאוחסן. גוגל ושאר מנועי החיפוש מונעים את האופן שבו הם פועלים ואי אפשר להיות בטוח באופן שבו אנו עושים צעדים מול ההצהרות שהם מצהירים.

לא פעם גוגל הצהירה דבר X ואז לאחר תקופה הצהירה Y שהפוך ממה שהצהירה קודם, כמו למשל שאתרים צריכים להיות מותאמים (אתר רגיל ואתר נוסף מותאם) ואז הפכה והצהירה שאתרים צריכים להיות רספונסביים על פני אתרים מותאמים.

אבל, בעניין הסימון ענן על כתובת IP “לא נקייה” מעולם לא נאמר דבר לגבי העיכוב שנגרם במיקומים.

הניסיון לימד אותנו שגוגל מעכבת את הקידום, וכמובן שגוגל לא תגיד זאת, מאחר והיא עדיין רוצה לשמור על האותנטיות שלה מול הגולשים, כך שרק התוכן שבאותו אתר הוא זה שקובע את רמת הרלוונטיות מול מונחי החיפוש של הגולשים.

אם הדבר יוכח כמעכב את הקידום, גוגל יכולה לומר שהרלוונטיות של השרת לא מספקת וכולי ואין סוף נימוקים ותירוצים. היום, לאחר שנים רבות בעולם ב-SEO, אנו רואים ולמדים שלא כך הדבר, יש משמעות רבה לכתובות IP נקיות כשמדובר בתחום קידום אתרים במנועי חיפוש.

לסיכום, זיכרו לשמור על כתובת IP נקיה, חבל לבזבז זמן יקר ולא להתקדם כאשר עושים קידום אתרים אורגני אינטנסיבי במנועי חיפוש. בהצלחה!