0
אחסון וורדפרס בחינם

אחסון וורדפרס בחינם

אחסון אתרי וורדפרס בחינם מתבצע לרוב דרך אתר WordPress.com שהוא אתר מסחרי של וורדפרס. אתר זה מציע לכל מי שחפץ בכך לפתוח בו בלוג או אתר וליהנות מאחת מפלטפורמות ניהול התוכן הטובות ביותר בעולם ללא צורך בידע טכני כלשהו – כל מה שצריך לעשות זה לבחור קטגוריה, עיצוב לדף הבית, ערכת נושא (תבנית) ואת שם הדומיין.

יחד עם זאת, לתוכנית החינמית של וורדפרס יש גם לא מעט חסרונות:

  • אי אפשר לחבר לה דומיין מותאם אישית ולכן הדומיין שלה תמיד ייראה כ – wordpress.com במקום mysite.com.
  • נפח האחסון של הבלוג מוגבל ל – 3 ג’יגה בלבד
  • בתוך הבלוג עצמו מופיעות פרסומות של com (לא פרסומות של בעל האתר!)
  • לא ניתן לעצב את הבלוג בצורה מותאמת אישית מבחינת ווג’טים (Widgets), אלא רק את התפריטים
  • לא ניתן להעלות סרטוני וידאו ישירות מן המחשב (Videopress)
  • לא ניתן להשתמש בתבניות פרימיום (רק בתוכנית ביזנס או אחסון עצמאי)
  • לא ניתן להתחבר לשירותי Google Analytics או Search Console, אלא רק לצפות בשירותי ה – Analytics הפנימיים של וורדפרס
  • לא ניתן לקבל תמיכה במייל או בצ’ט, אלא רק דרך הפורומים של קהילת וורדפרס

כמו כן, חשוב להזכיר שישנם אתרים אחרים שמאפשרים לאחסן התקנות של וורדפרס בחינם בלי המגבלות הספציפיות של וורדפרס.קום, אך בשרתים אלו בדרך כלל לא תהיה תמיכה טכנית וגם יציבות השרת תהיה בספק. לכן המשתמשים עשויים יהיו לחוות זמנים ארוכים בהם האתרים שלהם יהיו “למטה” או שפתאום האחסון החינמי יעלם ואתו כל האתרים שישבו עליו. לכן אופציה זו טובה בעיקר למי שמנהל הרבה אתרים קטנים ויכול לגבות אותם על בסיס יום יומי.

אחסון מתקדם של וורדפרס

מי שרוצה לעקוף את המגבלות שהוזכרו יכול לבחור באחת משתי דרכים:

  1. לשלם ישירות ל – WordPress.com ולעבור לתוכנית העסקית או תוכנית הפרמיום
  2. לעבור לאחסון עצמאי – אחסון אתרים וורדפרס מומלץ

למה כדאי לאחסן אתר וורדפרס באחסון עצמאי?

המעבר לאחסון אתרים עצמאי מומלץ כאשר רוצים ליהנות מכל התבניות או התוספים הקיימים באינטרנט ללא שום מגבלות, ובמיוחד כאשר רוצים לפתח אתרים מותאמים אישית באמצעות רכיבים כמו Custom Fields שאינם כלולים באופן ישיר ב – WordPress.com או שינוי של קוד המקור של וורדפרס.

בנוסף, תוכלו לבחור שם דומיין משלכם המותאם לצרכים שלכם.

כמו כן, הממשק של WordPress.com שונה מהממשק של התקנת הוורדפרס שמגיעה במרבית שרתי הלינוקס כיום – שמכילה יותר פיצ’רים ומאפשרת כאמור הרבה יותר שינויים באתר וגישה לקבצי המקור.

אם חשוב לכם להיות “בעלי הבית” של האתר שלכם, על כל המשתמע מכך – הבחירה בחברת אחסון עצמאית תהיה הנכונה יותר.

אחסון וורדפרס בחינם

בחירת אחסון עצמאי לוורדפרס

גם אחסון עצמאי צריך לדעת איך לבחור, ויש מספר פרמטרים חשובים שיש לשים עליהם את הדעת:

סוג השרת

מערכת וורדפרס פועלת על PHP ולכן חייבת לשבת על שרת אחסון מסוג לינוקס. יחד עם זאת, בדרך כלל זו לא בעיה מכיוון שרוב חברות האחסון בשוק מציעות הן אחסון לינוקס והן אחסון Windows.

עוד באותו נושא

שטח אחסון

המינימום שבמינימום הוא 100 מגה בייטים. הסיבה לכך היא שמלבד ההתקנה של וורדפרס שתופסת כמה עשרות מגה בייטים, צריך להישאר גם מספיק שטח אחסון בשביל תמונות שמעלים לבלוג. במשך הזמן וככל שמעלים יותר פוסטים עשירים בתמונות, כך ייתכן שיהיה צורך לעבור לחבילות אפילו יותר גדולות.

נפח תעבורה

כאן נפח תעבורה מינימאלי המקובל בשוק הוא 100 ג’יגה בייט והוא מתאים לתעבורה של כמה מאות גולשים ביום. חשוב לשים לב שיש בשוק גם הרבה חבילות של נפח תעבורה בלתי מוגבל, אבל יש לקחת את הנתון הזה בעירבון מוגבל מכיוון שאתרים גדולים מאוד גם כך לא יוכלו לשבת לרוב על שרת שיתופי (ראו סעיף הבא).

שרת שיתופי או שרת ייעודי

שרת שיתופי מתאים בדרך כלל לאתרי וורדפרס קטנים או בינוניים שלא גוזלים הרבה משאבי מערכת. לעומת זאת, אתרים מתקדמים שמותקנים בהם הרבה מאוד תוספים או אתרים שמשרתים הרבה מאוד גולשים, בדרך כלל יצטרכו לשבת על שרת וירטואלי (VPS) שהוא שרת שניתן לשלוט במשאבי המערכת אותם הוא צורך באופן טוב יותר מאשר בשרת שיתופי. לבסוף, ישנה גם אפשרות לשרת ייעודי עבור אתרים גדולים מאוד, אבל העלות שלו גבוהה ומגיעה למאות אם לא אלפי שקלים בחודש וגם דרוש לא מעט ידע טכני כדי לתפעל אותו…

תמיכה טכנית

חשוב שבחברת האחסון תהיה תמיכה טכנית זמינה למקרים בהם לא ניתן לבצע פעולות מסוימות כמו למשל העלאה של קבצים לשרת ישירות דרך המערכת בגלל קונפיגורציה לא נכונה של השרת.

מיקום השרת

אתרים ישראלים רצוי לאחסן בארץ ואילו אתרים בינלאומיים עדיף לאחסן בחו”ל. הסיבה לכך היא בעיקר מהירות טעינת האתר עבור הקהל המקומי וההשפעה שיש למהירות זו גם על מיקום האתר בגוגל. (למיקום השרת כשלעצמו אין כבר השפעה גדולה כבעבר).